Brojna su istraživanja pokazala da se djeca kojoj se čita i priča od najranije dobi brže razvijaju, zainteresiranija su za okolinu, brže uče, bolje se snalaze u komunikaciji s drugima, razvijaju predčitačke vještine, spremnija su za samostalno čitanje…

Stoga čitanje djetetu treba postati dio svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece J
ČITANJE DJETETU OD NAJRANIJE DOBI:
- pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odrasle osobe
- izaziva zadovoljstvo i ugodu djeteta
- uvodi dijete u svijet umjetnosti i književnosti
- unapređuje djetetove sposobnosti slušanja
- pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pažnje, pamćenja, mišljenja i logičkog zaključivanja
- uvodi dijete u raznoliki svijet zbivanja i iskustava, razvija djetetove interese, omogućava stjecanje znanja
- proširuje i obogaćuje njegov rječnik i govorne sposobnosti
- pomaže djetetu da razvije predčitačke vještine neophodne za samostalno čitanje
- bogati maštu i kreativno mišljenje
- razvija djetetove osjećaje i sposobnost uživljavanja u osjećaje drugoga
- pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka
- pridonosi motivaciji za samostalno čitanje i uživanju u čitanju i knjizi
- pomaže djetetu da zavoli knjigu
KADA ČITATI:

- s čitanjem valja započeti od rođenja djeteta, jer slušanje glasa odraslog razvija slušnu osjetljivost za glasove i govor – iznimno važnu predčitačku vještinu
- čitajte djetetu uvijek kad imate priliku, no stvarajte i posebne rituale čitanja (npr. prije spavanja, uz popodnevni odmor…)
- ponesite djetetovu slikovnicu i čitajte u situacijama kada se negdje čeka (npr. kod liječnika, u uredima, na putovanju i sl.)
- čitajte kad ste i Vi i dijete opušteni da biste mogli uživati
- procijenite kada valja prestati jer je dijete umorno i gubi koncentraciju
KAKO ČITATI:

- pronađite udobno i mirno mjesto za čitanje, isključite sve što bi Vas moglo ometati
- držite knjigu ispred djeteta da ju ono može dobro vidjeti i dodirivati
- uključite dijete u čitanje tako da razgovarate o slikama, ponavljate riječi koje mu se sviđaju i postavljate pitanja; dajte mu da lista stranice…
- pokazujte rukom riječi koje čitate; dijete tako uči vezu pisanog i govornog jezika i pravila hrvatskog jezika
- preskočite riječi koje dijete ne može razumjeti
- čitajte priču u cjelini radi doživljaja, a zatim razgovarajte o njoj
- potaknite dijete da ono priča priču, slušajte ga
- čitajte izražajno, ne dopustite da Vam glas postane monoton, čitajte s izmjenama ritma i glasnoće, činite stanke i dajte djetetu dovoljno vremena da “proradi” ono što je čulo
- birajte knjigu koju ćete čitati zajedno s djetetom; ponovno čitajte istu knjigu ako to dijete traži
- čitajte s djetetom razne materijale kojima ste u kući okruženi (recepte, upute, poštu…) da ono vidi smisao i primjenu pisanja i čitanja